Το κοριτσάκι με τα σπίρτα

σου εύχεται
(και θυμηθείτε)
Υ.Γ: Χρησιμοποιείτε μόνο τα ναρκωτικά που πουλάει το κράτος. Ρομποτάκια ενωθείτε!
Update 31/1/16
Νάρκης του Άλγους Δοκιμές εν Φαντασία και Λόγω (Ήτοι, το ιστολόγιο που δεν πρόλαβε να φτιάξει ο Αιμιλιανός Μονάη)

Τέλη δεκαετίας του '80. Υπήρχε μια αμερικανίδα δρομέας μεγάλων αποστάσεων της οποία το όνομα ποτέ δεν κατάφερα να μάθω, το είχα σημειώσει μάλιστα και κάπου τότε για αυτό το λόγο, αλλά το έχασα το χαρτί... Την λέγανε Πατρίτσια κάτι , όχι Χάισμιθ που νόμιζα μια εποχή, αυτή ήταν η συγγραφέας του κύριου Ριπλέι... Ή Πάμελα κάτι . Ποτέ δεν κατάφερε να κάνει κάτι, ούτε σε meeting ούτε σε Παγκόσμια Πρωταθλήματα, κι αν την θυμάμαι ήταν για τα κοτσίδια της, που τινάζονταν συνέχεια πέρα δώθε και, καθώς εμφανίζονταν και χάνονταν την ώρα που έτρεχαν όλες οι αθλήτριες η μια πίσω από την άλλη , μου φαίνονταν μια γοητευτική ανορθογραφία, ένα κλείσιμο του ματιού από το χάος, την ανομοιομορφία και την αταξία... Μια αίσθηση σαν αυτή που περιγράφει καλύτερα και καθαρότερα ένας στίχος του Αγγελάκα που διάβασα αργότερα, αυτός για τους κακομαθημένους κομήτες που αναστατώνουν το νόμιμο σύμπαν με τις αστείες ουρές τους ...
Και κάπως, δεν ξέρω πως συνέβη αυτή τη εξέλιξη, από τη συγκεκριμένη γυναικεία μορφή μου προέκυψε μια περισσότερο αρχετυπική γυναικεία φιγούρα αργότερα, ένα "Κορίτσι με τα σβησμένα μάτια"... Αργότερα που φτιάχναμε τραγούδια, προσπάθησα ανεπιτυχώς να την τιθασεύσω και να γράψω ένα τραγούδι για αυτή... Πλήν όμως το παλιοκόριτσο αρνιόταν να χυθει σε μια συγκεκριμένη φόρμα κουπλέ- ρεφραίν- κουπλέ ... Η απαγγελία του Ηλία που θα ακούσετε, επενδυμένη από ένα μπλούζ αυτοσχεδιασμό που στην πρόβα ήταν καλύτερος, δεν είναι τίποτα άλλο παρά η προσπάθεια μου να κάνω κάτι μ΄αυτό το επικίνδυνο θηλυκό, να ξεμπερδέψω, ώστε να με πάψει να με στοιχειώνει...
Εγώ δεν είχα καμιά συμβολή στο τραγουδάκι που θα ακούσετε σήμερα. Τρείς "συλλογές" κάναμε με τα παιδιά του υλικού που είχαμε (με την έννοια ότι συναντιόμασταν και συγκεντρώναμε ό,τι είχαμε φτιάξει, όλοι μαζί ή ο καθένας μόνος του, καθώς εγώ μετά είχα για λίγο άλλη έδρα...). Στην τρίτη, η οποία είχε ονομαστεί "Ταπεινή τέχνη", η αυλίτσα μου στο Γαλάτσι ήταν παρελθόν και περίμενε να γίνει αντιπαροχή [δέκα χρόνια μετά, πήγα προς Γαλάτσι μεριά γιατί είχα μια δουλειά και ξαναπέρασα πρώτη φορά από την γειτονιά, την ώρα που η μπουλντόζα γκρέμιζε το σπίτι. Σαν να ήθελε να με αποχαιρετήσει ... ], η Χαρούλα ήταν στην Αγγλία και γώ πρόβαρα το χακί στο χωριό μου. Πλην ανέβηκα στην Αθήνα για την περίσταση... Κάποια στιγμή η Πέπη και ο Στέλιος σκάλιζαν τις κιθάρες τους και επί του πιεστηρίου - ή μάλλον επί του κασσετοφώνου = προέκυψε αυτό το αυτοσχεδιαστικό τσιφτετελάκι στο οποίο η Πέπη συνοδεύει το Στέλιο...
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις